GRĮŽTI

Litagra – viena iš didžiausių žemės ūkio verslo grupių Lietuvoje, o jos mažmeninės prekybos tinkle – 29 parduotuvės, kuriose parduodamos trąšos, augalų apsaugos priemonės ir daug kitų prekių žemės ūkiui. Šiose parduotuvėse lankosi tūkstančiai Lietuvos ūkininkų – Litagros klientų. Litagros marketingo skyrius drauge su BMK rado inovatyvų sprendimą, kaip efektyviau pateikti naujienas klientams, tuo pačiu pridedant patrauklumo parduotuvėms bei pirkimo procesui.

Reklama valdoma iš vieno kompiuterio

Litagros prekybos tinkle įdiegtas vaizdo komunikacijos sprendimas leidžia itin greita ir kokybiškai pateikti vaizdinį turinį ir jį lengvai valdyti nuotoliniu būdu. Litagra planuoja naudoti sprendimą ne tik reklaminiams skelbimams, bet ir klientų bei darbuotojų mokymams, vidinei komunikacijai. Sprendimą suprojektavo ir įdiegė BMK, bendradarbiaudama su Telia. Pagrindinis sistemos privalumas – turinys valdomas iš vieno paprasto nešiojamojo kompiuterio, įprastai gulinčio ant marketingo vadybininko stalo, be jokių galingų ir brangių darbo stočių, serverių ir kitos sudėtingos infrastruktūros.

„Viskas prasidėjo nuo to, kad peržiūrėjome procesą, kaip perka mūsų klientai“, – projekto idėjos gimimą pristato Litagros marketingo vadybininkas Paulius Pocius. – „Daugelis klientų atvyksta ne tik įsigyti prekių, bet ir pasikonsultuoti. Tai užtrunka, todėl, kol vieni konsultuojasi, kiti, laukiantys eilėje, gali gauti vaizdinę informaciją apie mūsų siūlomus naujus produktus ar patrauklius pasiūlymus“. Įmonė nusprendė, kad pats efektyviausias ir interaktyviausias būdas tai padaryti – ekranai su vaizdo informacija.

Pataikyta į dešimtuką

Litagra pasirinko specializuotus televizorius, pritaikytus dirbti 24 valandas per parą. Prie jų buvo prijungti specializuoti skaitmeninio turinio grotuvai, kurie neturi jokių judančių dalių, todėl yra itin ilgaamžiai. Grotuvai jungiami į interneto tinklą ir klientas gali nuotoliniu būdu – internetu – įkelti norimą turinį.“ Įkėlimas vyksta greitai, turinį galima skirstyti pagal pageidavimą –  vienuose ekranuose vienoks, kituose kitoks, taip pat jį galima bet kada pakeisti. Turinys rodomas ne srautiniu (angl. streaming) būdu, o įrašomas į grotuvo vidinę atmintį, todėl net ir dingus ryšiui transliacija nesustoja. Visas turinio rodymo tvarkaraštis taip pat išsaugomas pačiame grotuve, tad sistemos darbas visiškai autonomiškas.

„Valdome apie 30 pardavimo taškų visoje Lietuvoje. Keletas yra tokiose vietose, kur interneto ryšys yra problemiškas, todėl norėjome, kad interneto tinklas būtų minimaliai apkrautas“, – vieną iš projekto sąlygų nurodo P. Pocius. Taigi sistema buvo suprojektuota taip, kad ekranai reklaminį turinį transliuoja dieną, o naujas turinys atkeliauja naktį, kai mažiausia ryšio apkrova.

Programinė dalis įdiegta į paprastą darbo kompiuterį, kuris šiuo metu stovi ant Litagros marketingo vadybininko stalo, bet ji veiktų ir bet kuriame kitame įmonės darbuotojo kompiuteryje. Beje, ši trečiųjų šalių sukurta programinė įranga yra nemokama, ją kiekvienas gali parsisiųsti pats. Esant reikalui, galima įsidiegti ir mokamą priedą, leidžiantį atlikti ekranų tinklo ir rodomo turinio stebėseną. „Žinodami šiuos laiptelius, pasirinkome dabartinį – nemokamos programinės įrangos – variantą, o toliau žiūrėsime pagal poreikį“, – sprendimo plėtros galimybių neatmeta P. Pocius.

Didžiausias projekto iššūkis – kad visi taškai, kuriuose įrengti ekranai, buvo visiškai skirtingi, nebuvo jokio bendro plano ar standarto, bet viską pavyko įgyvendinti gana paprastai ir, svarbiausia, greitai. Nuo parašo ant sutarties iki paskutinio ekrano pakabinimo praėjo vos mėnuo.

 

How to enable JavaScript in your browser